Site Overlay

Skup złomu – co musisz wiedzieć? praktyczne podpowiedzi

Aby zacząć prowadzenie obojętnie jakiego biznesu trzeba na starcie należycie poznać jego specyfikę. W przedsiębiorstwach i domach jednorodzinnych z każdym rokiem wzrasta ilość złomu. nie używane metale leżą jako odrzut w magazynach, piwnicach i na podwórkach utrudniając pracę. Pierwszorzędne to znaleźć odpowiednie miejsce. Powinno być stosownie zagospodarowane i jego przeznaczeniem jest skup złomu w Warszawie – należy uzyskać pozwolenie na ową działalność. Jest to możliwe w miejscu, w którym, teren przeznaczony jest do zagospodarowania przestrzennego lub gospodarczego. W kolejnym kroku zadbaj o stanowisko, gdzie uda Ci się gromadzić złom, samochód do zgodnego z przepisami przewożenia przedmiotów a także zezwolenie na magazynowanie odpadów. Jeśli już mowa o sprzęcie – nie zapomnij o zakupie dobrejwysokiej jakości wagi, która pozwoli Ci na rzetelne pomiary.

Strefa prawna – jak sposób legalnie prowadzić swoje złomowisko. Gdzie w pierwszej kolejności udać się po opracowaniu planu i znalezieniu miejsca na złomowisko?

Później musi pojawić się decyzja o środowiskowych warunkach, po którą należy pójść do urzędu gminy. Następnie – licencja. Będziesz jej potrzebował, po to by rozpocząć działanie własnego skupu złomu. Będzie musiała być umieszczona na wszystkich Twoich pojazdach oraz dokumentach. Żeby ją dostać trzeba ponieść opłatę licencyjną pamiętać aby donieść do gminy istotne informacje o firmie oraz jej działalności, to oznacza: dane osobowe właściciela, sugerowaną nazwę firmy, adres, pod którym będzie się znajdowała Twoja działalność, pozwolenia środowiskowe, numer rachunku w banku który będzie oficjalnym rachunkiem Twojej działalności, dokumenty o niekaralności, informację o działaniach egzekucyjnych i zajęciach komorniczych. Ową licencję, jesteś zmuszony odnawiać co 36 miesięcy. Po otrzymaniu, i kiedy będziesz w posiadaniu wszystkich potrzebnych dokumentów, od razu powinieneś pójść do Urzędu Skarbowego oraz ZUSu po to by złożyć odpowiednie wnioski. Do Urzędu Skarbowego należy podać firmę, która będzie funkcjonować na wymaganiach spółki cywilnej. Następnie musimy udać się do już wybranego przez nas banku, aby otworzyć w nim konto bankowe dla naszego przedsiębiorstwa.

Po tym jak znajdziesz już miejsce i posiadasz niezbędne pozwolenia – jakie podjąć? 

Kiedy posiadasz już najbardziej adekwatne do Twoich potrzeb rejony i licencję przyszedł czas na zdobycie pierwszych materiałów przeznaczonych na sprzedaż. Złom trzeba pozyskiwaćzdobywać w wielu lokalizacja a także na dużo sposobów – w tym celu musisz dobrze obserwować branżę. Najpierw dowiedz się, jakie materiały skupować, a jakie wręcz przeciwnie. Zdobądź informacje również, jakich materiałów musisz zupełnie się wystrzegać. Dzięki tego typu działalności masz możliwość również zdobyć np. komponenty do pralek czy samochodów i również dzięki nim pozyskiwać ekstra dochód. Kluczowy jest też podział odpadów tak, aby ewentualny klient miał uproszczone zadanie. Weź pod uwagę w szczególności o bezpieczeństwie pracowników i klientów. Materiały powinny być odpowiednio zabezpieczone a także nie tworzyć zbyt kolosalnych hałd albo mieć groźnych krawędzi. Pracownicy muszą mieć fachowe ubiory oraz buty. Pamiętając o bezpieczeństwie klientówkontahentów i zleceniobiorców zatroszcz się również o własne – dobrze zabezpiecz się przed rabunkiem przez  istalacja alarmu lub wynajęcie firmy ochroniarskiej, szczególnie gdy prowadzisz firmę na terenie większych metropolii jak np. Wrocław, Łódź czy Warszawa.